חוק הפיקוח על הגמ"חים אושר בקבינט החברתי

לדברי משרד האוצר, הצעת החוק צפויה לאפשר לשחקנים מפוקחים חדשים להיכנס לשוק, לגוון את מקורות האשראי במשק ולהוזיל את מחיר השירותים הפיננסים ולהרחיב את היקף המוצרים ששחקנים אלו יכולים לספק
איתי גדסי No Comments on חוק הפיקוח על הגמ"חים אושר בקבינט החברתי

הקבינט החברתי כלכלי אישר פה אחד את הצעת שר האוצר לאפשר הקמת בנקים חברתיים וכן אישר את חוק הפיקוח על הגמ"חים והאגודות השיתופיות

כסף • אילסוטרציה עבד רחים כתיב, פלאש 90 צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
לדברי משרד האוצר, הצעת החוק צפויה לאפשר לשחקנים מפוקחים חדשים להיכנס לשוק, לגוון את מקורות האשראי במשק ולהוזיל את מחיר השירותים הפיננסים ולהרחיב את היקף המוצרים ששחקנים אלו יכולים לספק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

הקבינט החברתי כלכלי בראשות שר האוצר, משה כחלון אישר היום את ההצעה המסדירה את פעילותם של אגודות אשראי, קופות גמ"ח (גמילות חסדים) ומנפיקי כרטיסי חיוב שנועדה להגביר את התחרות בשוק האשראי הקמעוני.

על פי ההצעה תתאפשר הקמתן של אגודות אשראי וקופות גמ"ח שיוכלו לספק ללקוחותיהן שירותים פיננסים שונים כגון: שירותי אשראי, חסכון חשבון עו"ש בבנק, הנפקת כרטיסי חיוב, ניהול חשבונות נירות ערך ועוד. ההחלטה צפויה לגוון את מקורות האשראי לציבור ולהוזיל את מחיר השירותים הפיננסים ולעודד כניסה של אגודות אשראי לשוק. עד כה התקשו אגודות חדשות להתמודד עם חסמי הכניסה הרגולטוריים ואילו במסגרת ההחלטה צפויים חסמי הכניסה לרדת באופן משמעותי. כך לדוגמה, ההון העצמי המינימלי שדרוש לאגודה צפוי לרדת מ-75 מלש"ח ל- 3 מלש"ח בלבד.

למרות זאת, טרם ברור אם הסיעות החרדיות יתמכו בהצעת החוק שכן היא כוללת סעיפים שונים אשר עלולים להקשות על הגמ"חים. כך למשל נכתב בהצעת החוק כי קופות הגמ"ח יהיו תחת מפקח שיוכל לבטל את רישיונם ולתת הוראות לגבי דרכי ניהולן, וכן הקופות יצטרכו להגיש דוחות והודעות. על האגודות והגמ"חים יחולו הכללים לשמירה על עניני הלקוחות והגנות צרכניות.

עוד קובעת ההחלטה כי נותני אשראי חוץ בנקאים יוכלו להציע מוצר נוסף: מסגרת אשראי ואשראי על גבי כרטיס ובכך לפתוח מגזר זה לתחרות. הסדרה זו מסירה עבור נותני אשראי חוץ בנקאיים חסמים בירוקרטיים קיימים ומתאימה את הרגולציה בנושא לתקן האירופאי Payment Services Directive II, אשר מטרתו ליצור סביבה משותפת ואחידה ברחבי האיחוד האירופי בתחום האשראי החוץ בנקאי.

לדברי משרד האוצר, הצעת החוק צפויה לאפשר לשחקנים מפוקחים חדשים להיכנס לשוק, לגוון את מקורות האשראי במשק ולהוזיל את מחיר השירותים הפיננסים ולהרחיב את היקף המוצרים ששחקנים אלו יכולים לספק.



0 תגובות